sobota, 27 kwietnia 2013

Szaleję z zazdrości- proszę o rady :)

Dziś po raz drugi.. No więc tak.. Szaleję z zazdrości gdy widzę te wszystkie srebrne i miedziane wyroby..  Chcę je wszystkie mieć! A najlepiej umieć tworzyć takie cuda.. No i zazdroszczę wszystkim szyjącym Paniom. Co mogę powiedzieć.. W wakacje zamierzam nauczyć się szyć. :) Maszynę mam, trzeba tylko kupić materiały i do roboty! Wiecie, korci mnie żeby zapisać się na kurs szycia, mam nadzieję, że to by mi pomogło szybciej się nauczyć.. Ale nie mogę znaleźć nigdzie takich kursów.. :(  A może jest tu jakaś szyjąca Pani z Bydgoszczy, która by mi pomogła za symboliczną opłatą, czy coś? Nie mam pojęcia ;)

A co do pracy w metalach.. chciałabym zacząć od miedzi. Ale mimo, że szukam nie mogę znaleźć co jest niezbędne do cięcia miedzi i wszystkich innych czynności artystycznych. Nie wiem też jakich nakładów finansowych wymaga to na początku.. Czy jest tu ktoś kto mógłby mi dać linki do jakiś ciekawy źródeł, tutorialów, stron mówiących o tym? Marzę sobie od tworach techniką metal clay, ale to z tego co widziałam grubsza sprawa w przypadku miedzi z racji wyższej temp wypalania, a droższa co do srebra (podobno można wypalać nad kuchenką), ale srebro wiadomo drogie.

Generalnie nie wiem czy już zauważyłyście- mam ogromną słabo ść i uwielbiam próbować nowych technik. Trawa po nie mojej stronie wzgórza zawsze jest zieleńsza, dlatego uwielbiam biżuterię z haftu koralikowego i sutaszu.

Tu kilka inspiracji miedzianych, które mnie zachwycają i których wykonania jestem ciekawa.

To jest chyba lutowane?
Tu nie mam pojęcia- ale podoba mi się strasznie..
Tu podobnie. Tzn rozpozjaę wire wrapping, ale jak się wygina te druty? Kupuje się spłaszczone, czy coś sie z nimi robi? Czy potrzebna jest obróbka termiczna?


Zdjęcia zapożyczone z internetu (googlowałam, więc nie wiem czyje). Zachwycające i pociągające w całej swojej rozciągłości. Proszę, proszę- doradźcie mi! Wiele z Was jest mistrzyniami w tych metalach i bardzo desperacko potrzebuję rady :)

Z góry dziękuję i przepraszam, że piszę już drugi raz dziś :P

9 komentarzy:

  1. Kurcze do Bydgoszczy mam kawał drogi, ale gdybys przypadkiem wybierała sie na wakacje w puszczę augustowską to ja chętnie "warsztaty' Ci zorganizuję a i kawę i ciasto też znajdę;-))0 Pozdrawiam ciepło Aneta

    OdpowiedzUsuń
  2. Ah przypomniało mi sie co wczoraj doczytałam u Piecyka, organizowany jest ogólnopolski tydzien DIY z warsztatami, Twoje miasto duże moze coś znajdziesz : http://www.tydziendiy.pl/..

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne, to prawda. Sama zainteresowałam się ArtClayem, ale po wycenie kursu i materiałów zrezygnowałam :)
    Co do tych drutów to chyba w całości wire-wrapping, druty pewnie spłaszcza się czymś lub kupuje gotowe, i wygina kształty. Z jednej z moich książek mam pokazane takie szczypce krutymi chwyta się drut, zaczyna się kręcić i wychodzi taki skręcano-grawerowany drut. Pewnie trzeba by w tą stronę patrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Co do szycia jest to proste może warto jest zacząć najpierw cos prostego jak poszewka na poduchę czy torba na zakupy? Jakby co służę radą bo mieszkam zbyt daleko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W pełni się zgadzam z Dianą! Zacznij naukę szycia od najprostszych rzeczy :) teraz jest mnóstwo informacji zarówno w internecie jak i w czasopismach czy książkach. Poza tym, jak sama widzisz, są kumpelki-blogerki które chętnie pomogą. W szyciu, moim zdaniem, na początku najlepiej sprawdza się samouctwo.

      Usuń
  5. Ha! Loreart? Ty jesteś z Bydgoszczy?! Mieszkasz tam gdzie ja? Dawno już szukałam Bydgoszczanek z blogami i ty jesteś drugą znalezioną. Jak miło :)
    Co do technik to raczej nie pomogę, bo moje próby z miedzią były raczej żałosne, zwykły sutasz mnie irytował, a Art Clay kupiłam raz i mocno nadszarpnął moją kieszeń.

    OdpowiedzUsuń
  6. To drugie to chyba bransoleta :) Piękne rzeczy wynalazłaś! Ja od biżuterii z daleka, chyba, że filcowe bransoletki:D

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam ponownie :) Chyba też skorzystam z rad Diany i Ewki i narazie sama się pouczę szycia :) choć najpierw trzeba by maszynę kupić :/ no mam plan, ale jak coś mogę liczyć na czyjąś pomoc;)?
    Zapraszam Was na candy do mnie: http://corale-art.blogspot.com/2013/04/candy-wiosenne-u-corale-rt.html#comment-form
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Mówisz i masz :
    http://www.metalclay.pl/
    http://www.srebrnie.pl/
    http://www.jewelry-tools.com/WJU/techniques/beadwrap/index.html
    http://dylaktadeusz.wordpress.com/zlotnictwo/
    http://www.pb.info.pl/artykul_kategoria-23-1418-opowiescopierscionkucz1.htm
    http://wizaz.pl/forum/forumdisplay.php?f=57

    Mam nadzieję, że coś Ci się przyda:)

    OdpowiedzUsuń

Pozostaw po sobie miłe słówko :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...